Preambule
Chceme zajistit, aby každý zaměstnanec, dodavatel nebo kdokoliv, kdo má pocit, že je – nebo může být – dotčen naší prací, mohl být vyslyšen a měl právo podat oficiální stížnost na nespravedlivé zacházení, obtěžování a/nebo na obavy o zdraví a bezpečnost a usilovat o jejich vyřešení.
Tato politika postupu při stížnostech byla vytvořena s cílem:
- zajistit, aby všichni naši zaměstnanci, dodavatelé a ostatní zúčastněné strany byli vyslyšeni a aby s nimi bylo zacházeno stejně,
- vysvětlit rozsah a definici stížností,
- nastínit postup pro podávání zpráv a uzavírání stížností,
- popsat kroky disciplinárního řízení při porušení politiky.
Stížnost může být podána vůči kterémukoliv managerovi či zaměstnanci společnosti.
Postup při stížnosti
Před podáním oficiální stížnosti Vás prosíme o seznámení se s těmi předpisy naší společnosti, kterých se Vaše stížnost týká.
Také Vás žádáme o snahu vyřešit menší spory s pomocí zástupce z HR oddělení (v případě zaměstnanců) nebo příslušného BU Managera/KAM (v případě dodavatelů).
Nebude-li neformální stížnost spravedlivě a konstruktivně vyřešena do 30 dnů, můžete podat stížnost formální.
Příklady situací, ve kterých je vhodné podat oficiální stížnost:
- Byl/a jste obětí obtěžování na pracovišti.
- Vaše zdraví a bezpečnost byly ohroženy.
- Stal/a jste se svědkem nevhodného chování nadřízeného a/nebo managementu.
- Došlo k nespravedlivým změnám v pracovní smlouvě.
- Jsou porušovány pokyny z některé politiky/kodexu společnosti.
- Mezi spolupracovníky, dodavateli a/nebo managmentem existuje spor.
Stížnosti mohou být podány kterýmikoliv z následujících možností:
E-mail: info@quicksource.cz
Web: www.quicksource.cz
Osobně: zástupci HR oddělení a/nebo řídícímu partnerovi společnosti
Jakmile byla stížnost podána máte právo se účastnit jednání se svědkem, podávat odvolání a v závislosti na závažnosti obvinění můžete odmítnout se dostavit do práce ve vašem týmu, dokud není stížnost vyřešena.
Je-li stížnost podána proti jinému zaměstnanci, má ten, jehož se stížnost týká právo na:
- seznámení se se stížností a požádat o její kopii,
- formálně reagovat na danou stížnost,
- zúčastnit se veškerých formálních setkání se svědkem,
- odvolat se proti konečném rozhodnutí.
Je naší zodpovědností:
- Přijmout a důkladně prověřit všechny stížnosti.
- Zajistit, aby byla stížnost vyřízena do 60 dnů, v závislosti na závažnosti každého případu.
- V průběhu celého procesu vyřizování stížnosti se chovat ke stěžovateli i obviněnému spravedlivě.
- Neuplatnit žádná opatření proti stěžovateli.
- Zorganizovat mediační setkání s příslušnými stranami.
- Během celého procesu vyřízení stížnosti udržovat vysokou úroveň důvěrnosti.
- Přijmout a prošetřit veškerá odvolání.
- Zajistit, aby bylo konečné rozhodnutí implementováno.
- Udržovat přesné a obsáhlé záznamy o každé stížnosti.
Pokud se zjistí, že zaměstnanec porušil politiku postupu při stížnostech, bude vůči němu vedeno disciplinární řízení, které může vést až k ukončení pracovního poměru. V závislosti na závažnosti konkrétního případu můžeme přijmout disciplinární opatření, které může zahrnovat ústní nebo písemné varování, případně až ukončení pracovního poměru.